lauantai 12. syyskuuta 2015

Alkeiskurssi osa 1



Miesten alkeiskurssin eka ratsastuskerta oli torstaina. Olin skipannut alun teoriatunnin ja vaihtanut sen yhteen irtotuntiin myöhemmälle ajankohdalle, koska hinku ratsastamaan on kova (ja periaatteessa osaan jo ekan teoriatunnin asiat, niinkun tallikäytänteet ja kuntoolaitot..) Jännitti muuten ihan sikana lähtee tallille! Mulla oli onneksi kaverini Elina henkisenä tukena, haki mut jopa kotoa. Tallilla jännitti siihen asti, että pääsin laittaa ratsuani Rockya kuntoon. 

Meillä kaikilla oli avustajat kuntoonlaitossa. Omani seurasi taka-alalla, koska Elina oli vieressä jeesaamassa, jos sormi menee suuhun - kyllähän se menikin, pari kertaa. Ihme naruja satulavyön alle ja ohjaimeen. Jotain esteratsastus vermeitä (martsari), no tulipahan ennakkoharjoitusta! 

Itse asiaan. Jouduin olemaan hihnan päässä koko tunnin... En tiedä sitten,  olisinko saanut mennä ilman kysymällä. Ehkä, ehkä ensikerralla. Mun mielestä olisin saanut tunnista enemmän irti pelkästään sillä, että taluttaja olis antanut meille enemmän narua; hyvä ettei pitänyt sen turvasta kiinni vaikka kädessä oli  kaksi metriä ylimääräistä. Mä olin sanonut ennen tuntia sille, että oon ratsastanut 9 kertaa. Ei siis ottanut kuuleviin korviinsa tai sitten avustajille on ohjeistettu, että niillä pitää  olla kontrolli koko ajan. Jos olisin mennyt ekaa kertaa ikinä, sen ymmärtäisi paremmin, mut mähän oon jo proo ;D

Anyway, Tunnin pääaiheet harjotusravi, kevyt ravi ja kokorataleikkaa. Ekat naurut/hurraukset katsomosta tuli siinä vaiheessa, kun ope kysy osaako mennä kärjessä kokorataleikkaan, Vastasin itsevarmasti 'OSAAN'. Tosin, mun ohjaaminen oli vähän liikaa sidottu avustajaan ja se tuntu onnettomalta.

Mä tiiän, että odotin ehkä liikoja ekalta kerralta, mutta oon silti tosi tyytyväinen, että ilmottauduin kurssille. Meijän ope oli kiva, ja meno muutenki ihan asiallista. Tässä hommassa on se paha juttu, että nälkä kasvaa syödessä! Seuraavaan kertaa sit paremmal menestyksel. ;) 



PS. Haluun viilettää vapaana! Nyt viikonloppuna pääsenki maastoilee, suomenhevosella.




2 kommenttia:

  1. Ihan huippu tää sun blogi! :D Hienoa, että miehet täällä Suomessakin aloittavat ratsastuksen, kun ulkomaillahan se on paljon yleisempää. Ja maailman huipullahan näkee pääasiassa miehiä. Jään seuraamaan!

    Http://haaveenahevosala.blogspot.fi

    VastaaPoista